Егер Ресей автоотынның бағасын көтеретін болса, ол Қазақстанда да өсуі мүмкін, деп хабарлайды 365info.kz
2019 жылы Ресейде бензин бағасы қымбаттайды деп болжануда. Солтүстік көршіміз ҚҚС-ны 2% – ға көтермекші. Қазақстандағы бензин жағдайына келетін болсақ, экономист Рүстем Жансейітов ресейліктердің артынан баға өсе түсетініне сенімді, бұл сөзсіз.
Бұл сөзсіз
– Бізде ортақ нарықтар бар. Үкімет бағаның өсуін тежеуі екіталай. Егер адамдар наразылық білдірсе, билік қандай да бір шектеу шараларын қабылдайды. Бірақ сонда бұл ресейліктерге ұнамайды — олар бізде ортақ нарық деп Айтады. Сондықтан ЕАЭО тағы да бізге баспалдақты қояды. Біздің бензин сататын монополисттер де кейде табыс таба алмайды. Олар бірнеше рет сөйлесіп, бағаны “биіктікте” ұстап тұрды”, — деп есептейді Жансейітов.
Көтермеуге болмайды
Жансейітовтің айтуынша, егер Қазақстанда бензин қымбаттағаннан кейін Ресейге қарағанда арзан болса, бұл өте ауыр.
— Девальвацияға дейінгі уақыт еске алынады. Сонда бізде бензин Ресейге қарағанда әлдеқайда арзан болды. Қазір бізде бензин арзанырақ, бірақ ішкі шектеулер жүйесі 2025 жылға дейін жұмыс істейтінін ұмытпаған жөн.
Рүстем Жансейітов:
Бұдан кейін, ЕАЭО Келісіміне сәйкес, мұнай нарығы мен мұнай өнімдері нарығы барлық жерде синхрондалады. Бұл жағдайда Үкіметтің логикасы мүлдем түсінікті емес — бұл жерде осы уақыт ішінде бірдеңе болады және халықтың табысы күрт өседі деп үміттенеді.
Бензин бағасының кез келген көтерілуі халықтың наразылығымен қатар жүреді, бұл әлеуметтік шиеленістің өсуіне әкеледі. Және қазір ешкімге тиімді емес. Бірақ өткен девальвациялардан кейін мен елді сапалы жаңа деңгейге шығара алатынымды көрмеймін. Біз мұнай ине де отырдық, — дейді экономист.
Сонымен қатар, ол атап өтті
Тіпті бензин қымбаттаса да, машиналар саны қысқармайды, адамдар әрі қарай жүреді
МӨЗ жаңғыртылғаннан кейін бәрі басқаша
Сонымен қатар, экономист Алмас Чукин Қазақстан мен Ресейде бензин бағасы бір-біріне тәуелді емес деген пікірді ұстанады. Екі жағдайда да олар мемлекетпен реттеледі.
– Ресейде реттеу әкімшілік жолмен жасалмаған — билік жай ғана мұнай компанияларымен келісуде. Бізде әкімшілік шаралар қолданылды.
Алмас Чукин:
Есіңізде болсын, мемлекет шекті бағаны белгілеген кезде бензинмен іркіліс болды ма? Нәтижесінде адамдар бензин тасуға көшті-тиімсіз болды. Қазір бұл жойылды, тек 92-ден ғана қандай да бір әрекет жасайды,ал қалған барлық бағалар еркін.
МӨЗ-ны қайта құру арқасында, Ресейден импорттөмендеді
Атырау МӨЗ қайта құру аяқталады. Яғни ресейлік жеткізулерге біз ерекше тәуелді емеспіз. Ал біздің бензин бағасына негізінен мұнай бағасының деңгейі әсер етеді, – дейді Чукин.