Күн сайын еліміздің жолдарында 300-ден астам адам қаза табады. Және аварияға статистика көрсетіп отырғандай, автобустарға қарағанда 2 есе жиі такси түседі, себебі соңғылардың арнайы дайындығы мен дағдылары жоқ.
Қазіргі такси үшін өтілі бар жүргізуші сирек. Қазір, кім құқық алды, 3g-ден қымбат емес смартфон сатып алып, бомба лақтырды. Жол жүру кезінде адамдардың өмірі үшін ешкім жауапты емес.
Мысалы, такси жүргізуші мамандығына мүлдем басқаша қарайтын Еуропа сияқты алыс жүрудің қажеті жоқ. Германияда жолаушылар тасымалына лицензия алу үшін таксистке 21 жыл және одан да көп уақыт қажет.
Сонымен қатар, екі жылдан кем емес мерзімге жүргізуші құқығына ие болу керек және “күнәкар картотекасында” – жол қозғалысы ережесін бұзушылардың неміс тізімінде тіркелмеу керек. Сондай-ақ талап етіледі: ең алдымен психикалық жағдай, көру және есту нормаларын растайтын медициналық куәлік және сотталмағандығы туралы анықтама.
Емтихан тапсырар алдында жүргізушіге “клиенттің каталогын” үйрену керек, оған қалалық вокзалдар, әуежайлар, ауруханалар және тағы да 11000 түрлі орын кіреді. Берлиннің топонимикасын білу — алаңдардың, көшелер мен аудандардың орналасуы мен атауларын білу маңызды.
ТМД елдерінде сурет өзге. Жүргізушілердің бірліктері қаланың мінсіз білімімен немесе денсаулығы мен соттылығы туралы барлық нақты анықтамалардың болуымен мақтана алады. Иә, бұл не үшін керек, одан кімге?
Қазір такси нарығында uber, yandex, indriver, апар және EST сияқты компаниялар өз талаптарын қойды.
Мысалы, Қазақстанды алайық, мұнда өз жарғысымен түрлі таксопарктер көп. Бұл жерде Яндекс такси, uber және indriver келуімен жыл сайын бағалар өзгеріп, жүргізушілерге қойылатын талаптар төмендеп кетті, ал барлығы пайда үшін күрес жүргізіліп жатыр. Тек қана таксист – зейнеткерлер бұл қызметті бағалаған және лайықты ақы төлеген уақытты есіне алады.
Қазіргі заманғы компаниялардың келуімен елімізде такси жүргізуші қалай болуы керектігін ұмыта бастады. Жұмысқа тұру оңай болды, мобильді қосымшада тіркелу жеткілікті. Өзіңіз туралы деректерді ойлап табуға болады, ал досынан машинаны алып, бір марканы атауға болады, ал басқасымен келуге болады. Ешкім ештеңе тексермейді, ең бастысы тез және арзан.
Мәселенің түбірі делдалдар (агрегаторлар) форс-мажорлық жағдайлар үшін, барлық жауапкершілікті қалдыра отырып, осы құқықты таксистен таңдап, тарифтерді белгілеу құқығын өзіне алды.
Баға демпингі жақсы болуға ұмтылу жоққа әкелді. Саны сападан асып түседі. мұндай жағдайда таксистер ғана емес, жолаушылар да зардап шегеді. “Таксиді соңғы жолға шақыру”.
Бірнеше мысал келтіремін, 18 мамыр 2017 жылы студент қыз “Яндекс-такси” шақырған, бірақ керекті жерге жетпеді, ал ол тек 17 жаста болды. Такси жүргізушісі өз жолаушысын өлтірді. 2018 жылдың 15 шілдесінде сол компанияның тағы бір жүргізушісі клиентті соққыға жыққан. Павлодарда indriver компаниясының таксисті клиенттің өлімінде айыпталуда.
Таксомоторлық компаниялардың ірі киттері, пайда артындағы технологияның барлық артықшылықтарын көрсете отырып, жүргізуші-клиент құрметі мен қауіпсіздігінің шеңберін жояды. Бұл саланы кім анық бақылауы керек, сол уақытта адамдар күнделікті өз өмірлерін негізсіз тәуекелге ұшыратады.
Автор: ТриА