Өнер кез келген мемлекеттің ажырамас бөлігі болып табылады, бірақ қаржылық салымсыз оның өмір сүру ұзақтығы қысқарады. Esentai Gallery Директоры және ArtFuture платформасының негізін қалаушы,қазіргі заманғы өнер өмірі шындықты туралы айтып берді, деп хабарлайды kapital.kz.
Қазіргі заманғы өнердің қазақстандық нарығы инвестициялау үшін сенімсіз платформа болып табылады. Соңғы уақытта қазақстандық жас суретшілерді көтеруге бағытталған аздаған галереялар мен компаниялар ашылды. Мұндай жобаның бірі Art Future болып табылады, оның негізін қалаушы Тоғжан Сақбаева. Он жыл бойы ол банк саласында, Еуропадағы, Дубайда, АҚШ пен Оңтүстік-Шығыс Азиядағы халықаралық қаржы ұйымдарында жұмыс істеді. Тоғжанға Мадридтегі Кандинскийдің көрмесі үлкен әсер етті, одан кейін ол өмірін арт-индустрияға арнауды шешті.
“Өнер қоғамда коммуникацияны дамытуға көмектеседі. Ол қоршаған ортаны көзбен шолып түсінуге, өзекті мәселелерге назар аударуға және біздің өмірімізді жақсарту үшін жаңа шешімдер іздеуге ықпал етеді. Мен бұрыннан біздің қоғамымызды жақсы жаққа өзгертетін жобамен айналысқым келген. Қазақстанда көркем ортаның көрермендермен және бизнеспен өзара әрекеттесу тұғарнамасы әлі де жетіспейді, сондықтан мен осындай алаңды ұйымдастыруды шештім”, – дейді Тоғжан.
Қазақстан суретшілерінің жұмыстары қанша тұратыны туралы сұраққа жауап алды. Негізінен ол автордың Қазақстанда да, тыс жерлерде де танымалдығына,шығармашылық кезеңіне, стилі мен эстетикалық сипаттамаларына байланысты. Сондай-ақ, бұл саланың талап ететін салымы да аз емес. Галерея ашу үшін $50 мың қажет.
Отандық кескіндеме классиктерінің (Әбілхан Қастеев, Сергей Қалымков, Николай Хлудов), алпысыншы жылдарғы суретшілердің (Салихитдин Айтбаев, Жанатай Шарденов, Шаймардан Сариев) және әлемдік көрмелерге ұсынылған, шетелдік коллекцияларда тұрған заманауи авторлардың жұмыстары бәрінен де жоғары бағаланады. Белгілі қазақстандық суретшінің жұмысының бағасы $5 мыңнан 40 мыңға дейін болуы мүмкін.
Қазақстандағы арт-индустрияның проблемасы нашар пысықталған заңнамалық базаға байланысты. Бизнесті мәдениет пен өнерді дамытуға қаражат салуға ынталандыратын меценаттық заңдардың болмауы. Қазақстандық суретшілердің жұмыстары жартылай заңсыз және ретсіз сатылуда,осыған байланысты нарыққа қатысушылардың баға белгілеу динамикасын қадағалау мүмкін емес. Тоғжанның айтуынша, нарықта білікті мамандар жетіспейді. Біздің еліміздегі оқу орындары арт-сыншыларды, кураторлар мен дилерлерді даярламайды.
“Біздің компания 2021 жылы Венециандық биенналда Қазақстанның ұлттық павильоны ұсынылуы үшін барлық күш-жігерін жұмсайтын болады. Ол үшін бизнес пен мемлекет тарапынан үлкен қолдау қажет. Сонымен қатар, біз бірнеше жыл бойы суретшілеріміздің көрмесін шетелде өткізуді ойластырып жүрміз. Менің ойымша, бірінші кезекте Қазақстан мен Орталық Азияның заманауи өнерін Париж бен Барселонаға апаруымыз керек. Отандық шеберлердің жұмыстары халықаралық сарапшылар мен көрермендерден объективті баға алуы өте маңызды. Сонымен қатар, елдегі арт-нарықтың инфрақұрылымын дамыту қажет. заманауи өнер мектептері пен мұражай, кураторлар мен арт-сыншыларды дамыту үшін кәсіби курстар, заманауи өнерді зерттеу орталығын ашу қажет. Соңғысын ашу үшін біз қазір белсенді жұмыс істеп жатырмыз және серіктестерді іздеудеміз”, – деді Тоғжан Сақбаева.
Сурет: monophoto.info