Егерде банктердің ұйымдық құрылымына қарасақ, маркетинг стратегиялық және операциялық емес, тек жарнамалық функцияларды орындайды, деп хабарлайды forbes.kz
Бүгінде мемлекет кейбір бизнес-процестерде нарықтық компанияларды, оның ішінде банк секторын басып озады. Келісемін – күтпеген жағдай. Мысалы, Қазақстандағы заңды тұлғаны, күн мен түннің кез келген уақытында, БСН алып, бірнеше минут ішінде ашуға болады. Ал онлайн есеп айырысу шотын ашу үшін, бізде тек банк бірліктері ғана, көбінесе шетелдер де ұсынылады.
Мемлекет бүгінде басқалардың қатарында, екі міндетті көздейді:әлеуметтік шиеленісті төмендету және экономикалық өсуді ынталандыру. Мемлекеттік қызметтерді алудың күрделенген рәсімдері сол және басқа да міндеттерге қол жеткізу үшін кедергі болып табылады. Мұны түсіне отырып, мемлекет ең тиімді әдісті – цифрландыруды пайдаланады.
Сапалы цифрландыру үшін стратегия мен процесті түсіну қажет. Егер кейбір банктерде (мысалға Kaspi-ді алу) ол байқалса, онда басқа банктерде, тіпті “сандық” ретінде өзін ұстанғандар да жоқ. Бұл бір-бірімен байланысты емес, бірдей ұсыныстар, көптеген өнімдер бойынша, заңды және жеке тұлғаның проблемасын шешу туралы сөз келгенде, әлсіз бизнес-үдерістер бойынша көрінеді. Ал егер банктердің ұйымдық құрылымына қарайтын болсақ, маркетинг компаниядағы стратегиялық және операциялық функцияларды емес, тұтас стратегиялық бизнес-бірлік, тек әрбір жеке Департаментте немесе басқаруда жарнамалық қызметтерді атқаратыны түсінікті болады. Әрбір бөлімше, өнімдерді өзі ойлап тауып, оларды қалай атауға және қалай жылжытуға болатынын шешеді.
Маркетингке дәстүрлі келу тәсілінің салдары айқын. Нарықта Kaspi Red пайда болғаннан кейін бір-екі жыл өткен соң, Qazkom ұсынған Orange өнімі де дүниеге келді. Егер бірінші жағдайда бөліп төлеу қаржы ұйымының бизнес-моделіне тігіліп, дамып жатса, екіншісінде– бұл “белгі үшін” алынған өнім.
Барлық банк нарығындағы карталар, несиелер мен депозиттер көшірме ретінде туады: пайыздар, тарифтер, кешбэк және бонустар жазықтығында. Клиент ол үшін ең қолайлысы және олардың арасындағы айырмашылық неде деп, болжауда жоғалады.
Банктер дұрыс маркетинг пайдаланса, барлығы басқаша болар еді- клиент төлеуге дайын тұрған, миссиядан бастап құндылықтарды көруге дейін. Бұл жағдайда банктің барлық бизнес-процестері, құндылықты құрудың оңтайлы тізбегін (the value chain) қалыптастыруға ұшырау болар еді. Сонда цифрландыру бизнес-модельге үйлесімді тігілген түсінікті, ақылға қонымды, тиімді шешім болады. Өйткені ол туралы бәрі айтатындықтан емес, себебі бұл клиенттер үшін жақсы.
Мысалы, клиенттің портреті “360 градус” – банк осы клиент үшін құнды іздей бастағанға дейін оның пайдасы аз. Ал мұндай міндеттер жоқ болғандықтан, Big Data қажет емес.
Немесе кол-орталықты автоматтандыру. БҚ фантастикалық заттарды жасауға мүмкіндік береді-автоматты кері қоңыраудан бастап, қарым-қатынас тоналдығын талдауға дейін. Бұл “фишкалар” бизнес-процестерді оңайлату арқылы, қызметкерлерді оқыту және тарту арқылы, сату мотивациясы және т. б. арқылы сервисті жақсартуды қаласа және дайын болса орынды болады.
Өкінішке орай, бұл біздің экономикамыздың ортақ проблемасы – маркетинг пен оны пайдаланатын құралдарды түсіну әлі де төмен деңгейде. Маркетологтар клубының негізін қалаушы Әнелия Мухамедкаримовамен келісемін, ол нарыққа кәсіпті танымал ету керек, компаниялар, соның ішінде ірі банктер бизнестің жалпы өсуі үшін, маркетингтік функцияның маңыздылығына белсенді назар аудара бастады.