2020 жылы әлеуметтік медициналық сақтандыру қорының сарапшылары жеткізушілер көрсеткен медициналық қызметтердің сапасы мен көлемі бойынша 1,2 млн-нан астам ақауларды анықтады. Бұл туралы Денсаулық сақтау министрлігінің алқа отырысында әлеуметтік медициналық сақтандыру қорының Басқарма төрағасы Болат Төкежанов айтты, деп zakon.kz хабарлайды.
Оның айтуынша, ең көп таралған бұзушылық (60%), мониторинг көрсеткендей, көмек көлемін жасанды түрде арттыру болып табылады. Бұдан әрі есепке алу-есеп беру құжаттамасын дұрыс ресімдемеу орын алады – бұл барлық жағдайлардың 15%-ы, емдеу – диагностикалық іс-шаралардың стандарттардан/клиникалық хаттамалардан негізсіз ауытқуы-9,6%. Сондай-ақ, пациенттерге диагнозды қиындатады, ауруханаға жатқызудан немесе медициналық көмектен бас тартады, оларға қызмет көрсетілмеген қызметтер мен дәрі-дәрмектер жатады. Медициналық ұйымдардың бұзушылықтары бойынша айыппұлдардың жалпы сомасы 9,2 млрд теңгеден асты.
2020 жылдың қорытындысы бойынша ӘМСҚ мамандары 290,9 млн теңге сомасына (экономикалық ықпал ету шараларын ескере отырып) 21 мыңнан астам нақты көрсетілмеген қызметті анықтады. Олардың ішінде амбулаториялық-емханалық көмек және консультациялық-диагностикалық қызмет көрсету деңгейінде-167 млн теңге сомасына 20 122 ақау бар.
Төкежанов атап өткендей, биыл Қор сапа мониторингі жүйесіне өзгерістер енгізуді жоспарлап отыр. Проактивті мониторинг енгізілетін болады, ол медициналық қызметтер көрсету тәртібін және пациенттердің құқықтарын бұзуға әкелетін жағдайлар мен себептерді анықтауға және алдын алуға бағытталған.
Енді ақау анықталған жағдайда, жеткізуші қорытындыға қол қойылған күннен бастап 45 күнтізбелік күн ішінде анықталған ақаулар мен орындалмаған міндеттемелерді жоюы керек.
Көрсетілген мерзімде ақаулар жойылмаған жағдайда қаржылық жазалау шаралары қолданылады. Қорда жаңа енгізілім медициналық қызметтердің қолжетімділігі мен сапасын арттыруға және жеткізушілермен сенімді қарым-қатынас жасауға мүмкіндік беретінін атап өтеді.
Медициналық ұйымдардың басшылары ақауларды жою үшін ұсынылған мүмкіндікті пайдаланып, пациенттерді қолдау және ішкі сапа сараптамасы қызметінің жұмысын күшейтуі қажет. Орта медициналық қызметкерлердің медициналық құжаттарды дұрыс толтыруына, сондай — ақ дәрігерлік тағайындаулардың толық және уақтылы орындалуына жүйелі түрде талдау және сараптама жүргізу, – деп ӘМСҚ басшысы атап өтті.
Оның айтуынша, Қор пациенттердің құқықтарын қорғауға мүдделі және халықты сапасыз медициналық қызмет көрсету фактілері немесе оларды көрсетуден бас тарту туралы кері байланыстың қолжетімді арналарының бірі – Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы, @SaqtandyryBot телеграмм-бот, fms.kz ресми сайт арқылы хабарлауға шақырады және байланыс орталығы 1406.
Біздің сарапшылар әрбір өтінішті қарап, шара қолданады. Мысалы, өткен жылы Қордың атына тіркеу бойынша 214 өтініш келіп түсті, іс жүзінде көрсетілмеген қызметтердің 78 фактісі расталды, олар бойынша медициналық ұйымдарға 5 млн теңгеден астам сомаға шаралар қабылданды, — деп Болат Төкежанов атап өтті.