Қазақстан жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексінің, жыл сайынғы есебінде, әлемнің 140 елінен 59-шы орында қалды.
Бұл рейтинг тұтастай алғанда әлемдік экономикалық қоғамдастықтың қандай да бір мемлекетке қатынасына әсер етеді. Экономиканың жай-күйінің көрінісін көрсетеді және осы елдерде инвестицияларды салу мен бизнесті дамытудың орындылығы туралы болжам береді.
Ішкі істер министрлігі үш индикатор бойынша негізгі орындаушы болып табылады.:
1) “ұйымдасқан қылмысқа байланысты бизнес шығындары”
4 позицияға (62-ден 58-ге дейін));
2)” полиция қызметінің сенімділігі ” 2 позицияға (86-дан 84-орынға дейін);
3)” кісі өлтіру саны ” позициясы 2017 жылғыдай (87 орын) деңгейінде қалды.
Жалпы алғанда, ішкі істер органдарының азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын қорғау жөніндегі жұмысы, басқа шаралармен қатар, елдер рейтингісіндегі Қазақстанның позициясын жақсартуға әсер етеді.
“Ұйымдасқан қылмысқа байланысты бизнес шығындары” индикаторы бойынша жедел-іздестіру іс-шараларын жандандыру, ұйымдасқан қылмыстық топтар жасайтын жалпы қылмыстық қылмыстарды анықтау және жолын кесу бойынша бірқатар кешенді шаралар жүзеге асырылды.
Қабылданған шаралардың арқасында соңғы 5 жылда қорқытып алумен байланысты қылмыстық қол сұғушылықтарды ашу көрсеткіштері тұрақты жақсаруда (2013 жылы 77,3% – дан). 2017 жылы 97,3% – ға дейін). Тиісінше артады қорғалу деңгейі, бизнес-қоғамдастық және халықтың, сондай-ақ іске асырылуда, жаза бұлтартпастылығы қағидаты.
Соңғы жылдары қылмыстық топты құру және оған қатысудың жауапкершілігі заң жүзінде қатаңдатылды. Қылмыстық кодекске 9 жаңа білікті қылмыс құрамы енгізілді. Оларды жасағаны үшін 20 жылға дейін бас бостандығынан айыру көзделген. Экономикалық тергеу қызметімен бірлесіп, кәсіпкерлерді қылмыстық қол сұғушылықтан қорғау жөніндегі арнайы жоспар жүзеге асырылуда.
Трансұлттық қылмысқа қарсы күрес жөніндегі халықаралық ынтымақтастық кеңеюде. БҰҰ, ТМД, ШЫҰ, ҰҚШҰ, ЕАЭО шеңберінде құқық қорғау органдарының тиімді диалог алаңдары пайдаланылады.
Полицияның ұсынысы бойынша көптеген бизнес-құрылымдарда “дабыл түймелері”, бейнебақылау камералары, инженерлік қорғаудың техникалық құралдары және т. б. орнатылады.
Құқық тәртібін қорғау саласына заманауи техникалық құралдар – бейнебақылау жүйелері, жол құқық бұзушылықтарын фото-бейнетіркеу, Бейнетіркеуіштер және басқа да инновациялық технологиялар енгізілуде. Әрбір өңірде бизнес-қауымдастық өкілдерімен оқыту тренингтері, кездесулер, дөңгелек үстелдер өткізіледі.
“Полиция қызметінің сенімділігі” индикаторы бойынша, қылмысқа қарсы күресті күшейту және елдегі қоғамдық қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша мақсатты шаралар жүзеге асырылуда. Іс жүзінде барлық жерде, қылмысты жасырудың теріс тәжірибесі жойылды, бүгінгі күні бірде-бір өтініш назардан тыс қалмайды.
Қылмыстар туралы өтініштер мен хабарламаларды электрондық тіркеу жүйесі енгізілді, олардың шешілуін “Call-орталықтар” және SMS-сервис арқылы қадағалауға болады.
Заңды және жеке тұлғалардың сигналдары бойынша қабылданатын шешімдердің заңдылығы мен негізділігіне, сондай-ақ қылмыстық істерді жедел және толық тергеуге не әкімшілік құқық бұзушылықтар бойынша материалдарды шешуге ведомстволық бақылау күшейтілді.
“Бірыңғай сенім телефоны” (1402), ІІМ сайты және Министрдің блогы, Министрлік жанындағы Қоғамдық кеңес және аумақтық полиция департаменттерінің жанындағы консультативтік-кеңесші органдар жұмыс істейді. Ішкі істер министрінің, аумақтық ІІО басшылығының және учаскелік полиция инспекторларының халық алдында есеп беру кездесулерін өткізу заң жүзінде бекітілген.
“Кісі өлтіру саны” индикаторы бойынша 2018-2019 жылдарға арналған қасақана кісі өлтірудің алдын алу бойынша жұмысты ұйымдастыруды жетілдіру бойынша кешенді іс-шаралар жоспары іске асырылуда. Осы шаралардың барлығын іске асыру ІІМ-ге бекітілген индикаторларды және жалпы Қазақстанның бәсекеге қабілеттілік рейтингін жақсартуға ықпал етті.
Бұған дейін Қазақстан 28-ші орынға көтеріліп, Дүниежүзілік банктің “Бизнесті жүргізу” рейтингісінде бірінші рет отыз көшбасшы қатарына енді.